Magisch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sam - WaarBenJij.nu Magisch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sam - WaarBenJij.nu

Magisch

Blijf op de hoogte en volg Sam

12 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve vrienden en familie,
Het is alweer twee maanden geleden dat ik mijn laatste blog schreef net na kerst.
Met oud en nieuw kampeerde we met 15 mensen op het schiereiland Mahia. Dit is de eerste plek in NZ waar de zon opkomt. We waren (op een paar eilandjes na) de eersten om het nieuwe jaar in te gaan. Dat was echt super gezellig. Het was aan het strand en zo’n 28 graden, op de enige dag dat het regende zijn we grotten gaan verkennen. Dat was echt heel tof. We liepen door weilanden en kwamen bij de ingang van de grot. De grot had vele tunnels maar om de tunnels te verkennen moest je smalle steile ladders op en vrij lenig zijn om je door de openingen te kunnen wurmen. Ik denk dat dat soort situaties in Europa al snel zouden worden verboden omdat het te gevaarlijk zou zijn. Tof dat we in Nieuw Zeeland wel de kans hadden om dit te doen.
Alles in de tuin groeit bizar goed. We hebben kilo’s bonen, tomaten, courgette, kruisbessen, peren, druiven, pompoenen, komkommers etc. Heel lekker!
Ik werk nu door de weeks 40 uur dus op wat wandklimmen na zijn de doordeweekse dagen vaak niet erg spannend. De weekenden zijn wel super! Ik heb zulke leuke en actieve mensen hier om mij heen. Weekenden bestaan vaak uit etentjes hier in de tuin of lange wandelingen of fietstochten langs de rivier of in de bergen. Vorige week gingen we peddel boarden (paddle board).
Eind januari gingen vrienden van Cam trouwen op het Zuidereiland. Dit vond plaats in een lodge op een heuvel met uitzicht over een baai. Iedereen bleef twee nachten slapen dus het feest duurde twee dagen. Er waren mensen van over de hele wereld. Voor mij was het erg leuk om meer van Camerons vrienden te ontmoeten. Na de bruiloft reden we naar het noorden naar Kaikoura waar een aantal maanden terug de grote aardbeving plaatsvond. Het was bizar om te zien hoeveel zeebodem was opgelift en nu zichtbaar was boven het water. Kaikoura staat bekent om haar zee leven. Je kunt er walvissen spotten, zeeleeuwen en dolfijnen. Dat laatste hebben wij gedaan. We moesten om 05:00 uur aanwezig zijn. Op de boot zagen we de zon opkomen. Dolfijnen jagen hier ‘s nachts en komen daarna bij elkaar om de socializen. Dat was het moment dat wij ook naar hen toekwamen. We gingen het water in en waren omgeven door 400 dolfijnen die op ons afkwamen en om ons heen kwamen zwemmen. Ze maakte echt oogcontact en soms bleef een dolfijn een tijdje bij je. Boven het water zag je ze allerlei acrobatische sprongen maken (zie het filmpje). Het was een magisch gevoel.
In februari hebben Cam en ik van pallets een bed en lounge banken(voor buiten) gemaakt. Zo leuk om mensen uit te kunnen nodigen en dat iedereen ook nog eens kan zitten ;). Ik moet nog een heel aantal kussens maken maar ik wacht tot het minder lekker weer is. Vorige week kwamen er 10 vrienden eten en we hadden we sushi gemaakt. We proberen onze nieuwe meubels zo veel mogelijk te gebruiken.
Ook ben ik in februari gestart met een cursus sieraden maken hier. Het is heel anders dan in Arnhem omdat je alleen je eigen spullen hebt om mee te werken en het meeste wat ik heb is in Arnhem. Maar ik leer nieuwe technieken weer en dat is heel leuk. Zo probeer ik nu een ring uit te snijden uit was. De was wordt dan opgestuurd naar een bedrijf in Auckland en die maakt er een omhulsel omheen en smelt dan vervolgens de was om de holte te kunnen vullen met zilver. Zo veranderd een wassen ring in een zilveren ring . Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.
Cam kreeg vorige week slecht nieuws. Zijn opa is overleden. Dus we hebben net tickets gekocht en zijn naar het Zuidereiland om naar de begrafenis te gaan. Die was afgelopen dinsdag.
Dit weekend doen we klusjes in en om het huis. Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Leuk om af en toe jullie berichten te krijgen, daar wordt ik heel blij van .
Liefs Sam


  • 12 Maart 2017 - 09:27

    Gerra Van Hunen:

    Hallo Sam en Cam,
    Toen ik op m'n mobiel zag dat je weer een blog geschreven had ging ik gelijk kijken:)!
    Leuk om te lezen! Prachtige foto's weer!!! Liefs, Mam

  • 12 Maart 2017 - 09:42

    Niels:


    Leuk om te lezen Samira en ook de foto's schitterend! Hoogte punt vind ik die dolfijnen geweldig!

    Liefs
    P{a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 29 Dec. 2016
Verslag gelezen: 821
Totaal aantal bezoekers 1719

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 31 December 2018

Kiwi avonturen

Landen bezocht: